Grupa Podravka u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je 136,6 milijuna kuna neto dobiti, bez jednokratnih stavki, što predstavlja rast od 17 posto u usporedbi s neto dobiti iz istog razdoblja 2012. godine prikazane na usporediv način. Pritom jednokratne stavke odnosno otpremnine iznose 41,7 milijuna kuna. Bruto dobit Grupe Podravka iznosi više od milijardu kuna i veća je nego lani za 4 posto, dok je EBITDA porasla za 11 posto i iznosi 271,8 milijuna kuna. Pozitivan trend na svim razinama profitabilnosti Grupe Podravka iz prvog polugodišta nastavljen je i u trećem tromjesečju te brojke iz financijskog izvješća "ovore kako su poslovne odluke, koje se u kontekstu vremena u kojem se trenutno gospodarstvo nalazi mogu smatrati možda nepopularnima, bile u potpunosti opravdane.
Grupa Podravka u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je 136,6 milijuna kuna neto dobiti, bez jednokratnih stavki, što predstavlja rast od 17 posto u usporedbi s neto dobiti iz istog razdoblja 2012. godine prikazane na usporediv način, objavili su danas iz Podravke.
Pritom jednokratne stavke odnosno otpremnine iznose 41,7 milijuna kuna.
Navode kako bruto dobit Grupe Podravka iznosi više od milijardu kuna i veća je nego lani za 4 posto, dok je EBITDA porasla za 11 posto i iznosi 271,8 milijuna kuna.
Iz Podravke ističu kako je pozitivan trend na svim razinama profitabilnosti Grupe Podravka iz prvog polugodišta nastavljen i u trećem tromjesečju te da brojke iz financijskog izvješća "govore kako su poslovne odluke, koje se u kontekstu vremena u kojem se trenutno gospodarstvo nalazi mogu smatrati možda nepopularnima, bile u potpunosti opravdane".
Pritom navode kako su troškovi poslovanja Grupe Podravka smanjeni za oko 4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i to uglavnom zbog nižih troškova radnika uslijed provedenog programa zbrinjavanja zaposlenika te povoljnog kretanja cijena sirovina.
Posebno ističu kako je neto dug Grupe krajem rujna ove godine iznosio 906,7 milijuna kuna te je niži za 173 milijuna kuna u usporedbi s krajem 2012.
Ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih devet mjeseci ove godini iznosila je gotovo 2,62 milijarde kuna, što predstavlja pad od 3 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Prodaja strateškog poslovnog područja Prehrana i pića iznosila je 2 milijarde kuna i smanjena je za 4 posto, prvenstveno zbog niže razine prodaje na domaćem tržištu koje karakterizira dugotrajna recesija te pad osobne potrošnje. Značajan je utjecaj imalo i svjesno ukidanje proizvodnog asortimana s nezadovoljavajućom profitabilnošću.
Istovremeno, tržišta srednje, jugoistočne te zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Dalekog istoka ostvaruju rast prodaje, uz najveći doprinos Poljske, Mađarske i Austrije.
Prodaja Strateškog poslovnog područja Farmaceutika za prvih devet mjeseci ove godine iznosi pak 586,1 milijun kuna i povećana je za 1 posto, a to je povećanje generirano rastom prodaje na inozemnim tržištima, koja bilježe rast od 4 posto, uz najveći doprinos tržišta Rusije te Bosne i Hercegovine.
U izvješću se, uz ostalo, podsjeća na odluku Uprave da se nastavi sa zbrinjavanjem viška radnika kroz program stimulativnih otpremnina, koji predviđa da se zaposlenicima isplati otpremnina od 4.000 kuna po godini radnog staža u Podravci.
Također, najavljuje se i nastavak započetog procesa restrukturiranja, uslijed kojeg će Podravka izaći iz poslovnih programa Pića, Pekara i dijela zamrznutog programa.
Grupu Podravka, uz matično društvo, čini još 24 povezanih društava od kojih je osam u Hrvatskoj, a 16 u inozemstvu.